قصه گویی به کمک وسیله های مختلف

هنگام قصه گویی می توانید از وسیله های مختلفی استفاده کنید. عروسک ها برای این کار بسیار مناسب هستند . هر نوع عروسکی که کودک دارد بیاورید . عروسک های پارچه ای ، نخی ، کاموایی ، پلاستیکی و … برای این کار مناسب است .

با توجه به نوع عروسک ها ، قصه ای بسازید ، یک مادر بزرگ ، یک پدر ، یک دختر و یک مادر و خیلی شخصیت های دیگر می توانند در این قصه وجود داشته باشند . شما همانطور که قصه تعریف می کنید عروسکی را حرکت دهید . هر شخصی را که معرفی میکنید و یا درباره آن نیز حرف می زنید به حرکت در بیاورید .به همین ترتیب می توان از انواع وسیله های دیگر نیز استفاده کرد . وسیله هایی مانند چوب ، سنگ ، پر ، قاشق و … برای قصه گویی مناسب هستند .

آلبوم عکس های خانوادگی را به کودک نشان بدهید .هر عکس قصه ای دارد .سعی کنید قصه آن عکس را تعریف کنید شما میتوانید با توجه به موارد زیر قصه را بگویید

چه موقع آن عکس را انداختید ؟

چه کسی آن عکس را گرفته ؟

آن روز چه روزی بوده ؟

آن روز چه می کردید ؟

چه اتفاق های خوبی در آن روز افتاد ؟

پس از انداختن آن عکس چه کار کردید ؟

و ….

به این ترتیب خواهید دید که می توان برای هر عکس یک قصه جالب تعریف کنید .اگر هم موضوع خاصی به یادتان نمی آید سعی کنید که از خیال پردازی خود کمک بگیرید .

خواهید دید که کودکان چقدر این نوع قصه ها را دوست دارند .

بر همین اساس ، قصه عکس هایی که در روزنامه و مجله ها می بینید . برای کودک خود تعریف کنید .

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.