آغوز چیست و چرا باید حتما به نوزاد خورانده شود؟

هورمون های استروژن و پروژسترون در مدت سه یا چهار هفته از گذشت بارداری، موجب بزرگ شدن سینه های شما می شوند. با پیشرفت بارداری، مقدار کمی مایع سرم مانند، از نوک سینه ها می چکد. ولی تولید شیر، به طور جدی، تا قبل از به دنیا آمدن نوزاد آغاز نمی شود. بلافاصله بعد از تولد نوزاد، سینه های شما، مایع زرد رنگ غلیظی تولید می کند که آغوز یا کلستروم یا ماک نامیده می شود. این مایع به مقدار کم در سینه شما وجود دارد، که میزان آن در بارداری های بعدی بیشتر نیز می شود. آغوز به مدت هفت روز اول تولد، تولید می شود.

ترکیب آغوز در مقایسه با شیری که در هفته های آینده تولید می شود تفاوت دارد. آغوز حاوی شیر زیادی نیست و مقدار پروتئین آن زیاد و چربی کمتری نسبت به شیر هفته های آینده دارد. هم چنین حاوی مقدار زیادی ویتامین A که در چربی حل می شود و نیز کاروتینوئید و ویتامین E است که در حدود سه برابر مقداری است که در شیر معمولی وجود دارد. shaly.fr آغوز از پادتن ها و سلول های محافظ از جریان خون شما غنی است. Connor Shaw – South Carolina Gamecocks nike free 3.0 v4 blau در پروتئین آغوز، ماده ضد میکروبی به نام ایمونوگلوبولین وجود دارد. محتویات آغوز
فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.