احترام به بدن

به بدن فرزندتان احترام بگذارید ،به او کمک کنید به بدنش احترام بگذارد و با آن احساس راحتی کند . هرچه بیشتر بدنمان را بپذیریم و دوست بداریم ،اعتماد به نفسمان بیشتر خواهد بود . بچه ها به طور فزاینده درباره رشد ، شکل و اندازه بدنشان و نیز مهارتهایشان آگاه می شوند و به طور نا خود آگاه خودشان را با همسالانشان مقایسه می کنند . آنان احساسات واقعی و شکایات عمومی در مورد خودشان دارند . مانند (( من خیلی کوتاه هستم ))، (( کی بزرگ می شوم ؟)) ((خوش قیافه نیستم .)) ((نمیتوانم خوب بپرم ، برقصم و ورزش کنم )) این عمل شروع تمسخر کردن خود است و برای اعتماد به نفس بسیار تخریب کننده است . همچنین بچه ها نگرشهای بد موجود در فرهنگ را به وسیله تصوری که از بدن خودشان در سالهای اولیه زندگی دارند ، فرا می گیرند . حالت بدنی آنها هنگامی که می نشینند ، می ایستند و حرکت می کنند، منعکس کننده اعتماد به نفس و چگونگی حفظ آن در آنان است . adidas X 16.4 بچه هایی که اعتماد به نفس بالایی دارند ، به بدنشان احترام می گذارند . عکس این قضیه نیز صدق می کند .آنان داخل این دام نمی افتند که مردم دیگر چطور در مورد آنان فکر می کنند . همچنین به بدنشان با استفاده از مواد مخدر ، بی توجهی ، خشونت ، رژیم غذایی نا مناسب یا پرخوری آسیب نمیرسانند . لباسهای نامناسب نمی پوشند . رابطه جنسی ناسالم یا بارداری ناخواسته ندارند . احتمال کمی وجود دارد که فریب بخورند و قربانی اعمال خلاف شوند . بچه هایی که درباره خودشان احساس خوبی دارند ، خواستار مراقبت و توجه به خودشان هستند.

  • FREE 5.0
  • هنگامی که فرزندتان قدر بدنش را بداند ، سالم تر است و به میزان زیادی مسءول تر رفتار خواهد کرد . او حس لازم و ضروری احترام گذاشتن به خود را خواهد داشت که با اقتدار ، به روابط جنسی نا مناسب ((نه )) بگوید . به مواد مخدر ، سیگار و مشروبات الکلی ((نه )) بگوید و خشونت و سو استفاده از خودش را نپذیرد . او در مورد بدنش اعتماد به نفس خواهد داشت و به شخصیت خودش احترام بگذارید . به بدنش احترام خواهد گذاشت . از هم اکنون شروع کنید .

  • NIKE AIR MAX LD-ZERO
  • بی احترامی به بدن شامل موارد زیر است اما فقط به آن محدود نمی شود : الکلی بودن بی اشتهایی آسیب رساندن به بدن : خالکوبی ، بریدن ، سوراخ کردن پرهیز از غذا خوردن –تغذیه ضعیف چاقی زیاد سیگار کشیدن تجربه و سو استفاده از مواد مخدر روابط جنسی ناسالم   چطور ؟ به بدن فرزندتان و کارکردهایش احترام بگذارید . برایش ارزش قایل شوید و آن را بپذیرید . این کار در رابطه با بدنش موجب ایجاد نگرشی مثبت و سالم در او می گردد . و بدون خجالت و شرمندگی بزرگ می شود. اینکه چطور کهنه اش را عوض می کنید ، چطور حمامش می کنید ، ظرفهای غذایش را تمیز می کنید ، لباس تنش می کنید ، نوازشش می کنید ، در چگونگی آموزش احترام گذاشتن به بدنش مهم است .برای اینکه به خوبی از عهده این کار بر آیید ،نیاز است که ابتدا به بدن خودتان احترام بگذارید و با آن راحت باشید . به فرزندتان کمک کنید … به فرزندتان کمک کنید تا بتوانید تشخیص دهد چه زمانی گرسنه ، تشنه ، خسته یا سردش است تا بتواند از این طریق با بدنش در ارتباط باشد . Drew Brees – Purdue Boilermakers به فرزندتان آموزش دهید تا بدنش را با تغذیه سالم ، آب سالم و هوای سالم پرورش دهد . در تشخیص ظاهر جسمانی ، سلامتی و ظرفیتهای فرزندتان ،روشی متعادل داشته باشید .تاکید زیاد از حد بر هر یک ازاین جنبه ها ، می تواند فشار زیاد و مناسبتی بر او ایجاد نماید و اعتماد به نفسش را مورد آسیب قرار دهد. به فرزندتان کمک کنید که در هر سنی سلامتی اش را به یاد داشته باشد و به خاطر برخورداری از سلامتی احساس خوشحالی کند . به او خاطر نشان کنید و مثلا به او بگویید: ((مطمئنا امروز انرژی زیادی داری .)) یا ((امروز باید احساس خوبی داشته باشی .)) ،((سلامت بودن خیلی احساس خوبی است ، این طور نیست ؟)). به انرژی ، خنده و توانایی بدنش برای بهبود توجه داشته باشید . هنگامی که فرزندمان بیمار هستند ، به تغذیه آنان اهمیت زیادی می دهیم در حالی که مقدار کمی توجه برای بهبود آنان لازم است . سلامتی باید ارزشمند باشد و مورد تجلیل قرار گیرد .

    فیسبوک
    تلگرام
    توئیتر
    لینکداین
    واتساپ
    ایمیل

    نوشته های محبوب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    آخرین نوشته ها

    نوشته های محبوب

    مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

    مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.