بازی کودک یک تا دو ساله

کودکان از طریق بازی می آموزند.
بازی تنها راه آموختن و کشف محیط اطراف می باشد. و هیچ بازی وجود ندارد که کودک از طریق آن اطلاعات زیادی بدست نیاورد.

کارتن

حتما در وسایل بازی کودک یک کارتن خالی قرار دهید مطمئن باشید که کودک در درون آن نمی ایستد. بلکه سعی می کند خود را با آن سرگرم کند.

(قایم باشک صورتی)

دستان خود را روی صورتتان قرار دهید .سپس صدا بزنید “نام کودک “‌کجاست ؟ صبر کنید تا کودک دستان شما را از روی صورتتان کنار بکشد.در کل کودکان کنترل را دوست دارند.به محض اینکه کودک دستان شما را کنار زد . از خود صدای جالبی دربیاورید.

رنگ انگشتی با پودینگ شکلاتی

پودینگ شکلاتی را طبق دستورالعمل پشت بسته آماده کنید. سپس برروی کاغذ براق با انگشت نقاشی بکشید. این بازی برای کودکانی که علاقمند به خوردن می باشند بسیار جالب می باشد.

#بازی #یک_دوسال

کودکان از طریق بازی می آموزند.
بازی تنها راه آموختن و کشف محیط اطراف می باشد. و هیچ بازی وجود ندارد که کودک از طریق آن اطلاعات زیادی بدست نیاورد.
پرو خالی کردن

کودکان پرو خالی کردن ظرف را بسیاردوست دارند.سعی کنید برای کودک امکان پرو خالی کردن ظرف را بوجود بیاورد. قوطی ها و جعبه های خالی ابزار مناسبی برای این بازی می باشند. می توانید جعبه ها را شکلات و اسباب بازیهای کوچک پرکرده و در اختیار کودک قرار دهید.

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.