تغذیه تکمیلی:دو هفته دوم ماه هشتم

در این دوره ماست شیرین به مقدار 2 قاشق مرباخوری به همراه سوپ داده شود. همچنین پوره سیب زمینی و پوره هویج نیز به برنامه غذایی روزانه کودک اضافه شود. مقدار انرژی هر قاشق غذا خوری پوره سیب زمینی و پوره هویج به ترتیب در حدود 12 و 11 کیلوکالری بوده و مقدار مطلوب مصرف آنها در هر نوبت درحدود 6 تا 8 قاشق غذاخوری است.همچنین :

  • هر سه روز یکبار می توان جو و بلغور گندم را که قبلا پخته و نرم شده است به اندازه یک قاشق مرباخوری به سوپ اضافه نمود.
  • از این سن میتوان یک قاشق مرباخوری کره یا روغن مایع به تمام غذاهای کودک اضافه کرد. البته اگر مقدار چربی غذا زیاد باشد کودک زودتر احساس سیری می کند و در نتیجه ممکن است غذای کافی برای تامین املاح و ویتامین دریافت نکند (زیرا غذای کمتری خواهد خورد). بنابراین در افزودن روغن یا کره به غذای کودک نباید زیاده روی نمود.
  • انواع دیگر پوره ها نظیر پوره کدو حلوایی را نیز می توان به کودک داد.

به عنوان مثال برنامه غذایی شیرخوار در این سن می تواند به شرح زیر باشد : جدول 6.

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.