توجه به رفتارهای مثبت کودک

بسیار تعجب آور است که والدین اغلب به رفتارهای مثبت فرزندشان توجهی نمی کنند، در حالی که این کار نه تنها باعث افزایش رفتارهای مثبت کودک می شود بلکه رابطه فرزند و والدین را تقویت    می کند. راه بسیار ساده ای برای توجه به رفتارهای مثبت کودک و اطمینان از این که او متوجه این رفتار پدر / مادرش شده است و جود دارد.

«جعبه رفتار خوب» روش بسیار سودمندی برای تأیید رفتارهای مثبت فرزندان است. یک جعبه را روی یخچال، پیشخوان، میز یا هرجای دیگری در خانه قرار بدهید و روی آن نام «جعبه رفتار خوب» بگذارید. هر گاه متوجه رفتار خوبی از سوی کودکتان شدید یک تکه کاغذ بردارید و آنچه را که     دیده اید روی آن بنویسید و در جعبه بیاندازید. شاید ترجیح بدهید به فرزندتان بگویید که یک کار خوب در جعبه انداخته اید. در پایان روز همراه با فرزندتان تمام این کاغذها را از جعبه بیرون آورده و بخوانیدو مطمئن شوید که فرزندتان توجه شما را به رفتار مثبت خویش درک کرده و نسبت به رفتار خود آگاهی بیشتری پیدا کرده است.

 

منبع : اصول و روشهای کاربردی در فرزند پروری

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.