راه افتادن کودک 1 تا 2 سال

راه افتادن کودک:

یازده تا چهارده ماهگی اولین قدم را بر می دارد. در سیزده ماهگی از هر چهار کودک سه نفر هر چند به سختی، راه می افتند. چندی نمی گذرد که فرزند شما دولا شدن و دوباره بلند شدن و ایستادن را می آموزد.

چهارده تا پانزده ماهگی ممکن است فرزند شما از اسباب بازی هایی که قابل کشیدن و هل دادن می باشند، لذت ببرد. حتی ممکن است بتواند به عقب راه برود.

توجه: اگر کودک شما تا چهارده یا پانزده ماهگی هنوز به راه نیافتاده، بهتر است به پزشک او مراجعه نمایید. این زمان هنوز در محدوده رشد طبیعی است، اما در حال حاضر زمان مناسبی است که هر چیزی را که باعث تاخیر در رشد شده است بررسی نمایید.

شانزده ماهگی فرزند شما می تواند با کمک و حمایت از پله ها بالا و پایین برود.

هجده ماهگی می تواند با موسیقی برقصد.

نوزده تا بیست و چهار ماهگی ممکن است سرعت خود را برای دویدن افزایش دهد. از حمل کردن شی در دستانش در حالی که راه می رود لذت می برد. نزدیک به دومین تولد خود پرش با یک قدم را می آموزد.

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.