راه اندازی دهمین کتابخانه دیجیتال گویا ویژه کودکان کم بینا و نابینا در کرمانشاه

شرکت سامسونگ دهمین کتابخانه دیجیتال گویا ویژه کودکان کم بینا و نابینا را در کرمانشاه راه اندازی کرد.

این کتابخانه با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و شرکت سامسونگ تجهیز و برای خدمات دهی به کم بینایان و نابینایان رده های سنی کودک و نوجوان آماده شده است.

کتابخانه خاتم الانبیاء دهمین کتابخانه در سطح کشور است که توسط کمپین کودکان امید سامسونگ و با تجهیزات کامل برای نابینایان راه اندازی شده است.
سالن این کتابخانه با ۴٠ متر زیر بناء و با تجهیز به دستگاه های به دید، برجسته نگار و رایانه جهت پخش فایل های صوتی و همچنین محلی برای آموزش و بازی کودکان تجهیز شده است.

شرکت سامسونگ طی طرح کودکان امید، بخشی از درآمد بازارهای هدف خود را صرف انجام امور عام المنفعه و خیریه می کند و به اجرای برنامه هایی در بخش های محیط زیست، تجهیز مدارس مناطق کمتر برخوردار و همچنین تجهیز کتابخانه ویژه کودکان و نوجوانان کم بینا و نابینا می کند.

پروژه کتابخانه گویا برای کودکان نابینا و کم بینای ایران یکی از پروژه های شرکت سامسونگ است. تاکنون ۱۰ کتابخانه گویا در ۱۰ شهر ایران برپا شده است. کتاب های این کتابخانه شامل کتاب های صوتی و بریل هستند که کتاب های صوتی آن با مشارکت مردم تهیه شده است. بهره برداری از این کتابخانه ها و محتوای موجود در آن ها با نظارت و هماهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه نابینایان، انجمن نابینایان ایران، انجمن خزانه و عصای سفید اجرا می شوند.

منبع:

خبرگزاری کتابداری و اطلاع رسانی

امید کودکان

 

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.