قرارگیری مناسب پستان در دهان نوزاد

قرارگیری مناسب پستان در دهان علاوه بر کمک به شیردهی موفق مانع از زخم شدن نوک سینه و مشکلات پس از آن خواهد شد.

•دهان کودک شما باید کاملا باز باشد و نوک پستان کاملاً داخل دهان او قرار گیرد، با این روش درد شما به حداقل میرسد. اگر شما با این کار مشکلی دارید یا دردی احساس مینمائید، جای نگرانی نیست، چراکه این یک مشکل متداول میباشد. بهتر است از یک پرستار مجرب یا مادران با تجربه کمک بگیرید.

13

• اگر نوک پستان به طور صحیح در دهان کودک قرار نگیرد، علاوه بر اینکه کودک خوب تغذیه نمیشود، سبب آسیب دیدن نوک پستان نیز میگردد. در این حالت با کمک دست خود، نوک پستان را از دهان کودک خارج نموده و دوباره با روش صحیح اقدام به تغذیه او بنمائید.

14
• احتمالاً کودک پس از خودن شیر نیاز دارد تا با آروغ زدن هوای اضافی معده را که همراه غذا بلعیده است، خارج نماید. بنابراین برای جلوگیری از دل درد نوزادتان پس از هر وعده غذایی او را روی شانه خود گرفته و به آرامی پشت او رابمالید یا بسیار ملایم ضربه بزنید.

15

منبع:
http://www.johnsonsbaby.com/johnsons-for-new-moms-preparing-for-baby

http://raisingchildren.net.au

گروه بهداشتی فیروز

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.