وسایل اولیه مورد نیاز نوزاد

• پوشاك
بطور كلی، پوشاك نوزاد باید نرم و راحت باشد. شما باید لباسهای نوزاد را چندین بار در روز تعویض نمائید، بنابراین لباسی را انتخاب كنید كه دكمه های آن براحتی باز شود و همچنین تعویض پوشك نوزاد آسان صورت گیرد.
• پوشك
در هفته های اول پس از تولد نوزاد، اكثر وقت شما بعد از شیردهی، به تعویض پوشك میگذرد بنابراین باید آماده باشید. بخاطر داشته باشید كه در چند هفتۀ اول به روزی ۱۰ تا ۱۲ پوشك نیاز دارید. بنابراین، بهتر است كه حداقل سه بسته از قبل تهیه نمائید. کرم وازلینه و زینک اکساید جهت جلوگیری از ادرار سوختگی نیز مورد نیاز میباشد.
• ساك مخصوص حمل نوزاد و لوازم خواب
ساك های مخصوصی وجود دارند كه برای حمل نوزاد از بیمارستان تا منزل استفاده میشوند. از انواع مسطح این ساكها میتوان تا حدود سه ماهگی به عنوان محل خواب نوزاد نیز استفاده نمود. همچنین در ابتدا 2 پتو مورد نیاز میباشد.
• لوازم هنگام غذا خوردن
پیشبند که از كثیف شدن لباس و تعویض مكرر آن جلوگیری كند، بخصوص كه نوزادان ممكن است پس از هر بار شیر خوردن مقداری از آن را برگردانند. به اختیار میتوان از بطری، سر شیشه و پستانك نیز استفاده نمود.
• لوازم استحمام نوزاد
حوله، لیف نرم، پنبه توپی هیدروفیل، گوش پاکن، شامپو کودک، صابون کودک و لوسیون کودک از لوازم اولیه مورد نیاز جهت شستشوی نوزاد میباشد.
منابع:
http://www.johnsonsbaby.com/johnsons-for-new-moms-preparing-for-baby
http://raisingchildren.net.au/

گروه بهداشتی فیروز

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.