چگونه پوشک نوزاد خود را عوض کنید

بسیاری از والدینی که برای اولین بار صاحب فرزند شده اند، از تعداد زیاد پوشک های مصرفی برای یک روز نوزاد خود شگفت زده میگردند. برای حل این مشکل بهتر است که قبل از اینکه نوزاد خود را به خانه بیاورید، تعداد زیادی پوشک تهیه کنید.
حتماً قبل از تعویض پوشک نوزاد خود، دست خود را بشوئید. قبل از شروع، هر چیزی که لازم دارید فراهم نمائید و هرگز نباید کودک خود را در هنگام تعویض پوشک تنها بگذارید.

1

• یک پوشک بچه تمیز
• یک دستمال یا لیف مرطوب (که فقط برای این منظور استفاده می نمائید)
• کیسه نایلونی جهت دور انداختن پوشک قبلی (کثیف) نوزاد
• روغن یا پماد مخصوص جلوگیری از ادرار سوختگی (حاوی وازلین)
• کرم جهت درمان ادرار سوختگی (حاوی زینک اکساید)
• یک دست لباس جهت تعویض (در صورت لزوم)
• حال که تمام وسایل مورد نیاز را آماده نموده اید می توانید به روش زیر شروع کنید:

1) ابتدا نوزاد خود را روی یک سطح هموار و مطمئن قرار دهید. اگر از میز تعویض استفاده می کنید، حتماً نوزاد خود را نگه دارید و حتی لحظه ای او را رها نکنید؛ زیرا نوزاد، در حال تعویض کهنه حرکت می کند.

 

2
2) چسب های پوشک را باز نموده و آنها را به سمت خودشان برگردانید تا به چیز دیگری (حتی به خود کودک!) نچسبد.

3

3) با یک دسمال تمیز و مرطوب ناحیه تناسلی نوزاد را از جلو به عقب (در دخترها و پسرها) پاک نمائید تا هر گونه آلودگی از بدن او خارج شود. پوشک کثیف را به سمت داخل تا کنید و کنار بگذارید و سپس یک پوشک تمیز زیر نوزاد خود بگذارید.

 

4) کودک خود را به آرامی خشک نمائید و پماد محافظ بمالید. اگر کودکتان جوش دارد، از کرمی حاوی زینک اکساید استفاده کنید تا پوست او را نرم کند و باعث بهبود جوش ها گردد.



5) چسب های پوشک را از پشت پوشک به جلو ببندید. پوشک نباید زیاد سفت باشد. باید نرم و راحت باشد و به خوبی از نفوذ ادرار به بیرون جلوگیری کند.

6

۶) پوشک کثیف را درون کیسه نایلونی بگذارید و در آن را ببندید و دستان خود را دوباره بشوئید.

7
منابع:
http://www.johnsonsbaby.com/johnsons-for-new-moms-preparing-for-baby
http://raisingchildren.net.au/

گروه بهداشتی فیروز

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.