2 بازی برای افزایش سرعت عمل و تمرکز

بازدیدها: 42

بادکنک های بازیگوش

هدف : افزایش تمرکز ، تقویت قوه بصری و حرکتی ، افزایش سرعت عمل ، تقویت  عضلات، افزایش قدرت تصمیم گیری
گروه سنی :   3  تا 10 سال
وسایل مورد نیاز : بادکنک به تعداد بچه ها

دستور العمل :
به هر کدام از بچه ها یک بادکنک باد شده دهید و از آنها بخواهید تا بادکنک های خود را به هوا بفرستند و از هر گونه حرکت بدنی استفاده کنند تا بادکنک به زمین نیفتد. پس از آنکه بچه ها در انجام این بازی مهارت لازم را کسب کردند ، می توانید یکی از اعضای بدن  از قبیل سر ، دست ، بازو ، شکم و… را نام برده و از بچه ها بخواهید تا بادکنک خود را تنها با تماس این عضو از بدن ، در هوا نگه دارند.

اتومبیل های حرف گوش کن

هدف : افزایش تمرکز ، تقویت عملکرد گروهی ، افزایش سطح دقت و توجه ، افزایش سرعت عمل
گروه سنی :  3 تا 10 سال
وسایل مورد نیاز : کارت هایی به رنگ قرمز ، زرد و سبز

دستور العمل :
به بچه ها بگویید که هر کدام از آنها در حکم یک اتومبیل هستند که می توانند در محوطه حرکت کنند ولی با دیدن کارت قرمز باید در جای خود بایستند ، با دیدن کارت زرد سرعت خود را کم کنند ، با دیدن کارت سبز دنده عقب بروند .
اگر کسی بی توجه به کارتهای نشان داده شده به کار خود ادامه دهد ، جریمه شده و برای مدت دو دقیقه در پارکینگ محل اتومبیل ها که شما جای آن را مشخص کرده اید ، پارک می کند. اتومبیلی که کمترین میزان جریمه را دریافت کند ، برنده است.

نکته : برای گروه سنی بالاتر می توانید از دو کارت دیگر نیز استفاده نمایید. کارت آبی (گردش به سمت راست ) و کارت صورتی ( دور زدن)

 

منبع : بازی های گروهی آسان  و جذاب برای کودکان

نویسنده: ندا نصیری    نشر اژدهای طلایی

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.