شاخص‌های ایمنی اسباب‌ بازی ‌ها

اسباب بازی کودک

در انتخاب اسبا‌ب بازی، ایمنی اسباب‌ بازی‌ را نباید ازنظر دور داشت، زیرا ایمن نبودن اسباب‌ بازی‌ سلامت کودک را به مخاطره می‌اندازد. آمارها نشان می‌دهند، کودکان کوچکتراز شش سال بیشتر درمعرض حوادث و آسیب‌های ناشی از وسایل بازی هستند. بنابراین آگاهی نسبی والدین نسبت به ایمنی اسباب‌ بازی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. در صورتیکه شرکت تولید‌کننده اسباب‌ بازی‌، دستورالعمل یا اخطارهای خاصی را ارائه کرده است آنها را رعایت کنید.
در ادامه نکات عمومی ایمنی اسباب‌ بازی‌ها را با هم مرور می‌کنیم؛
1- اسباب‌ بازی‌هایی که قطعات کوچک آن ممکن است کنده شود و کودک آن‌ها را در دهان بگذارد و ببلعد، برای کودکان خطرناک هستند. این نکته را بخصوص در مورد کودکان کوچکتر ار دو سال باید بیشتر بررسی کرد.
2- اجزای صورت عروسک‌ها، دکمه لباس آنها باید به خوبی چسبانده یا دوخته شده باشند زیرا اگر این قسمت‌ها محکم نباشند ممکن است کودک با ناخن و دندان آنها را بکند و ببلعد.
3- عروسک‌هایی که موی نایلونی دارند و هر نوع حیوانات پشمالویی که پشم‌شان از الیاف مصنوعی است، هم حساسیت زا هستند و هم به آسانی شعله‌ور می‌شوند.
4- رنگ‌های به کار رفته در اسباب‌ بازی‌ باید از انواع استاندارد وغیرمحلول درآب باشد.
5- وزن اسباب‌ بازی‌ باید برای کودک قابل تحمل باشد.
6- اسباب‌ بازی‌ باید قابل شستشو و ضدعفونی باشد.
7- اسباب‌ بازی‌هایی شکستنی، چینی و شیشه ‌ای، ممکن است باعث مجروح شدن کودک شود. همچنین اسباب‌ بازی‌ نباید دارای گوشه‌ها و نقاط تیز باشد.
8- پارچه لباس عروسک یا مواد داخل اسباب‌ بازی‌های پارچه‌ای باید از جنس مواد نسوز باشد زیرا احتمال دارد کودک حین بازی اسباب‌ بازی‌ خود را به اطراف پرت کند.
9- محفظه باتری در اسباب‌ بازی‌های باتری‌خور باید به گونه‌ای باشد که به راحتی توسط کودک باز نشود.
10- اسباب‌ بازی‌ که طناب یا نخی به طول بیشتر از 30 سانتی‌متر دارد، به دلیل اینکه این نخ می‌تواند دور گردن کودک بیفتد و او را خفه کند، خطرناک است .

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.