رفتار اجتماعی شیرخوار و بازی‌های حدود شش ماهگی

بازدیدها: 1

رفتار اجتماعی و بازی‌های حدود شش ماهگی

  • کودک احساس رضایت و خشنودی‌اش را از انجام بازی‌های پرسروصدا نشان می‌دهد و مشتاقانه به بازی‌هایی که اغلب تکرار می‌شوند، واکنش نشان می‌دهد. او به طرف صدا برمی‌گردد و اگر مراقبش هنگام رسیدن به اوج شعر کودکانه و شعرهای پرتحرک مکث کند، شیرخوار واکنش‌های قابل پیش‌بینی را نشان می‌دهد.
  • در این سن شیرخوار غلت می‌زند، با کمک می‌نشیند، در حالت دمر حرکت کرده و می‌خزد و به جلو و عقب تکان می‌خورد و در وضعیت نشسته می‌تواند کمی بچرخد.
  • او همه‌چیز را به طرف دهانش می‌برد.
  • احساس رضایت و خشنودی‌اش ر ا از بازی‌های پرسروصدا و اسباب‌بازی‌های موزیکال نشان می‌دهد و به طرف صدا برمی‌گردد. وقتی کاملا غرق بررسی چیزی می‌شود به تلاش‌های مراقبش برای سرگرم کردن او توجهی نمی‌کند.

 

چگونگی کمک والدین در این دوران:

  • علاوه‌بر بازی‌ها و فعالیت‌های دوره‌های قبل، بازی با روسری، پنبه‌های آغشته به عطرهای ملایم برای تقویت حس بویایی، لمس بافت برگ‌ها و سنگ‌ها و پارچه‌ها، توپ رنگی و خواباندن به شکم در مقابل آیینه، می‌تواند اضافه شود.
  • معرفی افراد ناآشنا و صدا کردن نام فرزند و انجام بازی‌های بده بستانی و هل دادن توپ هم می‌تواند در توانمندی و اجتماعی شدن شیرخوار کمک کننده باشد.
  • وقتی اسباب‌بازی پرسروصدایی به شیرخوار داده شود ،فوراً  آن را در دست می‌گیرد و عملاً تکانش می‌دهد تا صدا تولید کند و اغلب در همین زمان از نزدیک هم آن را ارزیابی می کند. اشیاء را به‌دقت در دست می‌گیرد و از دستی به دست دیگر جابه‌جا می‌کند.
فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.