اغلب اوقات نام فرزندتان را به کار ببرید . چرا ؟؟

بازدیدها: 0

هیچ چیز مانند نام شخص کاملا شخصی و خصوصی نیست . نام اشخاص به طور قطع بیان کننده هویت شخصی آنان و راهی برای طبقه بندی و مشخص کردن افراد به شیوه ای خاص و منحصر به فرد ، و نیز وسیله پیوند آنها به دیگران است . هنگاهی که فرزندتان اسمش را از دهان شما می شنود و یا آن را در جایی می بیند ،احساس اهمیت می کند و اعتماد به نفسش پرورش می یابد .

چطور؟

همه سنین

برای فرزندتان یک لقب یا اسم خودمانی انتخاب کنید . این کار را به شکلی مثبت انجام دهید ، و برای فرزند بزرگ ترتان اسمی ساده که قابل قبول و یا حتی محرمانه باشد ، انتخاب کنید . لقبها و نامهای خودمانی در ساخت و شکل دهی اعتماد به نفس فرزندتان مفید ، و نیز در صورتی که شایسته و مناسب فرزندتان باشند ، انتقال دهنده احساس محبت شما هستند . چنین نامهایی باید احترام آمیز باشند و هرگز زننده ، طعنه آمیز یا موجب استهزا نباشند . مانند کودک شاد و خنده رو ، آفتاب ، شاخه نبات ، قهرمان ، شاهزاده عزیز و گرامی . این نامها و لقبها باید نشان دهنده محبت و احترام باشند ، نه آن قدر که به مرور زمان فراموش شوند . چنین اسمهایی نباید از عناوین خاص باشند زیرا این گونه اصطلاحات می توانند موجب فشار ، محدودیت ، رنجش ، رقابت و یا حسادت شوند ، حتی اگر مثبت باشند .

هرگز فرزندتان را بد ، لوس و ننر ، احمق ، کودن ، شیطان و … صدا نکنید . این اصطلاحات منفی توهین آمیز هستند و اعتماد به نفس فرزندتان را جریحه دار می کنند و او رفتاری شبیه لقبی که به او داده اید ، پیش خواهد گرفت . همچنین این اصطلاحات در مردم محدودیتهایی ایجاد می کند . بچه ویژگیهای و خصوصیات زیادی دارد ، نه فقط یک ویژگی . یکی از ویژگیهای خوبش را پیدا کنید .

اسم فرزندتان را در آوازهای موجود یا در آوازهایی که خودتان درست کرده اید ، بخوانید.

هدایای ویژه ای با نام فرزندتان تهیه کنید که نامش را به شکل رمزی یا طراحی شده نشان دهد .

کودک نوپا

به جای کلمه کوچولو یا بچه ، نام فرزندتان را بکار ببرید .

نام فرزندتان را مکررا در یک آهنگ ساده بخوانید .

در فعالیتهای ورزشی و اشعار کودکانه نام فرزندتان را بگنجانید و با نام او شعری قافیه دار بسازید .

هنگامی که کودکتان را تاب می دهید . اسمش را تکرار کنید و اشعاری مثل این بخوانید : (( هالی برو بالا ، در آسمان آبی ، پایین بیا ، پایین بیا هالی ، من تو رو خیلی دوست دارم !))

زمانی که فرزندتان می تواند بشیند یا بایستد ، برای او اسباب بازیهای مناسبی بخرید که خوشحالش کند . اسباب بازیهایی که به رشد زبان در او کمک می کند . او برای بازی با آنها احتیاج به کمک شما دارد و از دیدن خودش در آینه زمانی که این بازیها را با او انجام می دهید ، لذت می برد .

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.