تغذیه تکمیلی : دو هفته آخر ماه هفتم

ضمن ادامه تغذیه با شیرمادر قبل از هر وعده غذای کمکی، و ادامه استفاده از فرنی آرد برنج و فرنی بادام ، سوپ به برنامه غذایی کودک اضافه شود. در روزهای اول سوپ به صورت ساده با ترکیبی از گوشت کم چربی گوسفند، یا مرغ بدون پوست، و یا ماهی(درصورت نداشتن سابقه خانوادگی حساسیت به ماهی) برنج و هویج تهیه شود و بعد به تدریج سبزی هایی نظیر جعفری، لوبیا سبز،کدو سبز، کرفس، کدو حلوایی به آن اضافه شود. در این سن بهتر است شیرخوار 4 نوبت در روز با غذاهای کمکی تغذیه و بدین ترتیب به طور مثال میتوان در دو نوبت فرنی و در دو نوبت دیگر از سوپ استفاده کرد. 2016 LBJ Shoes

  • مصرف اسفناج برای کودکان تا یکسالگی توصیه نمی شود.
  • اضافه کردن حبوبات به سوپ بهتر است از ماه نهم شروع شود.
  • رشته فرنگی را نیز می توان درپایان ماه هشتم به سوپ اضافه کرد.

مقدار انرژی هر قاشق غذا خوری از سوپ سبزی ها (15 گرم) در حدود 10 کیلوکالری است و مقدار مطلوب مصرف در هر نوبت از هفته دوم آغاز غذا در حدود 7 تا 9 قاشق غذا خوری است.

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.