رفتار اجتماعی و بازی‌های کودکان در حدود نه ماهگی

رفتارهای اجتماعی و بازی‌ها در حدود نه ماهگی

  • کودک بدون کمک می‌نشیند و باکمک تکیه‌گاه می‌ایستد. در هنگام مخالفت و عصبانیت، بدنش را به عقب می‌کشد و محکم می‌کند و در این مواقع با صدا هم مخالفتش را نشان می‌دهد.
  • او به‌وضوح غریبه‌ها را از آشنایان تشخیص می‌دهد و به افرادی که می‌شناسد پناه می‌برد و صورتش را پنهان می‌کند.
  • او هنوز هم هر چیزی را که به‌دست آورد، به طرف دهانش می‌برد و در محیط اطرافش جستجو می‌کند.
  • خودش با دست غذا می‌خورد و غذایش را به افراد یا حیوانات دست‌آموز اطرافش می‌دهد.
  • اسباب‌بازی‌ها را محکم در دستش می‌گیرد و به بزرگترها می‌دهد، اما هنوز نمی‌تواند آنها را درست در دست بزرگترها قرار دهد. در این سن مهارت‌های حرکتی‌اش بیشتر می‌شود.
  • علاقه مستمرش را به نگاه کردن به تصاویری که توسط بزرگترها توضیح داده می‌شود، به مدت یک دقیقه یا بیشتر حفظ می‌کند.

 

چگونگی کمک والدین در این دوران:

  • علاوه‌بر بازی‌ها و فعالیت‌های قبل، به‌مرور می‎توان از عروسک‌های انگشتی، نشان دادن تصاویر حیوانات، آیینه، تلفن، کلیدهای رنگی، بازی‌هایی مثل دست دستی، بازی‌هایی که به حفظ تعادل و ایجاد حرکت و چرخش بدن بیانجامد، برای افزایش مهارت شیرخواران در این سن استفاده کرد.
  • جغجغه و امثال آن را به دست می‌گیرد و به تقلید از بزرگترها تکان می‌دهد.
  • به اسباب‌بازی‌های نیمه‌پنهان نگاه می‌کند و با تلاش آنها را پیدا می‌کند.
  •  اسباب‌بازی‌های پرسروصدا را تکان می‌دهد و سعی می‌کند آنها را کشف کند و گاهی آنها را بر روی زمین می‌کوبد.
  • دالی موشه بازی می‌کند و به تقلید از دیگران دست می‌زند.
فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.