موزه اسباب بازی و عروسک های خیمه شب بازی ایران گشایش یافت

بازدیدها: 1

روز یکشنبه ٢٧ مهر ماه موزه اسباب بازی و عروسک های خیمه شب بازی ایران با مدیریت امیر سهرابی کارشناس و پژوهشگر تئاتر در شهر کاشان با حضور گروهی از دست اندرکاران نمایش های عروسکی، مدیران فرهنگی و علاقه مندان در خانه جعفر علامه فیضی روحانی و شاعر اواخر دوره قاجار آغاز به کارکرد.

 

موزه کودک 2

این موزه نخستین موزه عروسک های خیمه شب بازی ایران است.

در این مراسم که در تالار خانه عامری ها بر پا شد، مهران سرمدیان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از انتخاب کاشان برای راه اندازی این موزه ابراز خرسندی کرد، امیر سهرابی مدیر موزه از چگونگی و روند برپایی موزه صحبت کرد. حمیدرضا اردلان رئیس هیات مدیره یونیمای ایران و مرضیه برومند کارگردان نمایش های عروسکی در سخنان خود به ضرورت توجه جدی مسولان فرهنگی کشور به فعالیت های پژوهشی در عرصه فرهنگ و هنر و پشتیبانی از اینگونه حرکت ها اشاره کردند. نمایش فیلمی از پژوهش های میدانی اولیه برای شناسایی و گردآوری اشیا این موزه و اجرای نمایش خیمه شب بازی مبارک در حیاط خانه عامری ها از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

موزه کودک1

پس از آن شرکت کنندگان برای گشایش موزه به محل موزه اسباب بازی و عروسک های خیمه شب بازی ایران رفتند.

موزه اسباب بازی و عروسک های خیمه شب بازی ایران فعالیت رسمی خود را از سه شنبه ٢٩ مهر ماه آغاز کرد و در تمامی روزهای هفته پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود و امیدوار است بتواند پذیرای کودکان، خانواده ها، هنرمندان و پژوهشگران حوزه های هنر و علوم انسانی باشد.

موزه کودک3

 

makh2-kh-93-7-30_0

نشانی: کاشان، خانه های تاریخی، روبروی خانه طباطبایی، کوچه علامه، شماره ۴٣.
تلفن: ۵۵٢٢۵١٣۴- ٠٣١

منبع : سایت کتابک

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.