اصول رفتار با کودک (نقش والدین )

والدینی که حس عزت نفس قوی دارند، به سرعت رفتارهای خوب و شایسته کودکان را درک و تأیید و تحسین می کنند و به آنها پاداش می دهند. مهربانی، ابتکار عمل، و تلاش و برنامه ریزی، جزء رفتارهای مثبت و شایسته هستند؛ و عادت هایی چون :

تا کردن لباس ها، و سر وقت به منزل آمدن را می توان از جمله رفتارهای خوب دانست. 2016 LBJ Shoes مهم این است که به تلاش کودک توجه و در مورد آن اظهارنظر کنید. بدین ترتیب کودک می تواند از عملکردهای خود واکنش مثبت بگیرد :

· با تأیید و تحسین و ابراز عشق و علاقه کلامی و فیزیکی، به کودک خود کمک می کنید تا احساس کند که او را پذیرفته و از او راضی هستید.

· اگر والدین برای کودکان وقت بگذارند، وبه عملکردهای آنها، علاقه نشان دهند، تمایل و انگیزه آنها برای فعالیت و تلاش کردن را تقویت می کنند؛ چون در این صورت کودکان برای راضی و خوشحال کردن والدین بیشتر تلاش خواهند کرد.

· با فراهم آوردن امکانات لازم برای تقویت مهارت ها و استعدادهای کودکان، به آنها کمک می کنید تا حس اعتماد به نفس و خودآگاهی خود را نیز تقویت کنند.

· هرچه بیشتر خود را بشناسید، بهتر می توانید روش تربیتی متناسب با کودک خود را مشخص کنید، و همچنین در اعمال مستمر آن روش موفق تر خواهید بود. استمرار در انجام یک عمل، نشانۀ تعهد است و محیطی امن و قابل پیش بینی فراهم می آورد.

· به کودکان امکان انتخاب بدهید، و برای تقویت حس خود اتکایی به آنها کمک کنید.

· با فرض بر اینکه کودکان توانا و کاردان هستند، در محدوده مشخص، فضای سالم و ایمن برای آزمایش و خطا کردن فراهم آورید، و به این ترتیب حس اعتماد خود را به آنها نشان دهید.

· به رسمیت شناختن حقوق کودکان و برخورد عادلانه با آنها، نشانۀ احترام و توجه شما است.

کودکانی که احساس می کنند والدین آنها را پذیرفته و تأیید می کنند، مهارت ها و استعدادهای خود را بهتر می شناسند و مورد اعتماد، مستقل، و با اعتماد به نفس هستند.

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.