اهمیت بازی در رشد تکاملی کودک

سریع ترین مرحله رشد مغز در طول زندگی ،تولد تا سه سالگی است. . در طول این دوره ، پیوندهای عصبی شکل می گیرد و روابط بین آنها توسعه می یابند . تکامل بیشتر مغز کودک در گرو بازی و ایجاد تجربه است .طراحی تحربه های جدید در حیطه های مختلف جسمی ،شناختی ،زبانی وعاطفی – اجتماعی برای مربی و یا پدر و مادری که عهده دار تربیت شیرخوار و یا توپا هستند بسیار مهم است .همه اینها نشاندهنده ضرورت برنامه درسی هستند .

در دوران شیرخوارگی و نوپایی بازیهای کودکان به عنوان یکی از مهمترین محیطهایی که رشد و تربیت کودک از طریق آن اتفاق می افتد شناخته  شده است .

بازی مهمترین شکل فعالیت آموزشی کودک است که می تواند بر کل شخصیت کودک و رشد و شکوفایی او در تمام زمینه ها موثر باشد .در بازی کلیه ی قوای جسمانی و روانی کودک یعنی دقت ،حافظه ،تصور نظم و ترتیب ،چالاکی و مهارت و ….رشد  می یاد .

بالاخره اینکه بازی بهترین وسیله برای الفت و آشنایی با کودکان است و از طریق بازی به راحتی میتوان با کودک ارتباط بر قرار کرد.

بازی در رشد بدنی، رشد روانی – اجتماعی، رشد عقلانی و اعتماد به نفس ، رشد عواطف، خلاقیت و استقلال فردی نقش مهمی را ایفا می کند.

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.