پس از هر بار شیردهی، سعی کنید آروغ نوزاد را بگیرید.

روش های گرفتن آروغ نوزاد

  • مادر روی یک صندلی بنشیند، نوزاد را عمودی بغل کند و سر او را روی سرشانه خود قرار دهد و حتماً پشت نوزاد را با یک دست نگه دارد و با دست دیگر پشت نوزاد را ماساژ دهد و یا ضربات ملایم به پشت او وارد نماید.
  • نوزاد به روی شکم و بر روی ساعد دست مادر خوابانده شود به طوری که سرش نزدیک آرنج باشد، ضمن آنکه همان دست بین دو پای او قرار بگیرد و با دست دیگر پشت او را از پایین به طرف سر ماساژ داده و یا ضربات ملایم به پشت او وارد شود.
  • مادر می‌تواند نوزاد را روی زانوی خود بنشاند، با یک دست سینه او را گرفته و با ساعد همان دست سر او نیز حمایت شود، سپس با دست دیگر به آرامی به پشت کودک ضربه بزند و یا ماساژ دهد.
  • مادر، نوزاد را به روی شکم روی پاهایش بخواباند، سرش را با یک دست طوری نگهدارد که بالاتر از سینه‌اش باشد و با یک دست دیگر آرام پشت او را از پایین به بالا ماساژ دهد و یا دایره‌وار نوازش کند.

اگر نوزاد درتمام طول شیر خوردن بی‌قرار است یا نفخ کرده و یا مرتب برگشت محتویات معده به دهان دارد، بهتر است بعد از هر 5 دقیقه شیر خوردن آروغ وی گرفته شود.

اگر بعد از چند دقیقه، شیرخوار موفق به آروغ زدن نشد، دوباره به او شیر بدهید و از اینکه آروغ نزده، ناراحت نشوید. زیرا هیچ نوزادی در هر بار شیر خوردن موفق به آروغ زدن نمی‌شود. وقتی شیر خوردن کودک تمام شد، به مدت ده تا پانزده دقیقه او را در حالت قائم نگه دارید تا بالا نیاورد.

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.