چگونه نوزاد خود را در آغوش بگیرید

ممکن است در ابتدا نوزاد تازه متولد شده به نظرتان ظریف و شکننده برسد. اما از لمس نمودن و حمل کردن و در آغوش گرفتن نوزادتان نهراسید! در حقیقت مطالعات نشان داده که نوزادانی که به مدت 2 ساعت در روز در آغوش گرفته می شوند، بهتر رشد کرده و کمتر گریه می کنند.

1
به دلیل اینکه ماهیچه های گردن نوزاد شما هنوز کاملا رشد نکرده است، در هنگام بلند کردن او لازم است سر و گردن او را نگه دارید. در ضمن در هنگام حمل کردن، باید از سر نوزادتان مقابل شانه خود یا با دست مخالف محافظت کنید. بعضی از والدین معتقدند که با استفاده از یک نگهدارنده نوزاد، هنگام حمل کردن نوزادشان احساس امنیت بیشتری می کنند. بعلاوه نوزاد شما نیز این را دوست خواهد داشت.

2
هرگز در هنگامی که نوزاد خود را در آغوش دارید با دست دیگرتان نوشیدنی گرم یا سرد نگیرید! و همواره او را با دو دست محافظت نمائید.

3
منابع:
سایت لوازم بهداشتی جانسون

سایت لوازم بهداشتی فیروز

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.