ساختن هویت کودک

یک سالگی زمان مهمی از دوران رشد است کودک در این مرحله از هویت مداوم خود بعنوان شخصی جدا گانه آگاه می شود او نام خود را می فهمد . می تواند خود را در آینه تشخیص بدهد . “من ” کودک معمولا در یک سالگی شکل می گیرد و می تواند “من ” را تشخیص دهد . به کودک کمک کنید هر چه بهتر نام خودش را تشخیص دهد . نام او را زیاد تکرار کنید مثلا بگویید :

  • من دارم برای مریم غذا می آورم
  • من می خواهم مریم جان را حمام کنم
  • مریم دوست داری بازی کنیم؟
  • مریم بیا اینجا و ……

از اطرافیان بخواهید او را با نام صدا کنند . در آینه های مختلف او را به خودش نشان دهید . بگذارید او در آینه اندام کامل خود را ببیند . هر وقت لباسش را عوض می کنید و یا موهایش را مدل می دهید بگذارید او در آینه خودش را ببیند به او نشان بدهید که چه تغییری کرده است به او بگویید تو پسر یا دختر خوب من هستی . بازیهای جالبی برای او ترتیب بدهید بخشی از صورت را با رب یا رنگ های خوراکی رنگی کنید. از کودک بخواهید تا لکه ها را پاک کند یا بیشتر خود را رنگ کند . در حمام اندام های مختلف کودک را نشان بدهید یا بخواهید او دست و پایش را به شما نشان بدهد و در هنگام شستن نام اندام را بگویید . میخواهم دست مریم را بشویم . حالا پاهای ترا می شویم . انگشت های پای ترا می شویم حالا روی سرت آب می ریزم کودک را هر روز ماساژ دهید بگذارید اندام های او از طریق شما به آرامی تحریک شود . بدن او را دوست داشته باشید و به بدن او احترام بگذارید . هر کاری می کنید نظر او را هم بپرسید . نیما جان دوست داری بتو غذا بدهم نیما جان دوست داری بیرون برویم . 2015 new balance 530 شاید فکر کنید کودک متوجه معنی حرفهای شما نمی شود ولی شما از این راه هویت دختر یا پسر خود را کامل میک نید .

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.