حریره بادام (دومین غذای کمکی)

بازدیدها: 1

ارزش غذایی حریره بادام:
آرد برنج به ترتیب شامل درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌هایی مانند پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین‌های گروه ب، آهن و کلسیم است.
شیر کامل هم شامل پروتئین، چربی، کلسیم و ویتامین د است. این دو ماده یعنی آرد برنج و شیر کامل از 6 تا 7 ماهگی برای کودک قابل مصرف هستند. بادام از گروه دانه‌های روغنی محسوب می‌شود و شامل ریز‌مغذی‌هایی مانند ویتامین A و D و هم چنین اسیدهای چرب ضروری است که از انتهای ماه ششم برای نوزاد قابل مصرف است.
توصیه‌ این است که هرچه به اواخر شش ماهگی کودک نزدیک‌تر می‌شویم پودر بادام را اضافه کنیم و در اوایل شش ماهگی حریره بیشتر ترکیبی از آرد برنج و شیر کامل باشد. ب
موارد منع مصرف و توصیه‌ها:
به طور عادی آرد برنج  و بادام نمی‌تواند آلرژن باشد و برای کودک حساسیت ایجاد کند اما برای هضم بهتر در دستگاه گوارش کودک، بهتر است پوست بادام‌ها کنده شده و سپس پودر شود. برای آسان‌تر شدن این امر، بهتر است بادام‌ها را چند ساعت بخیسانید.
و اما شیر کامل گاو در برخی از کودکان می‌تواند حساسیت یا عدم تحمل ایجاد کند که در این صورت باید با پزشک مشورت شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

 

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.