تهران «شهر دوستدار کودک» به چند نقاشی خلاصه شد

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با انتقاد از عدم اجرای مصوبه (تهران، شهر دوستدار کودک) گفت: متاسفانه اقدامات درخصوص اجرای این مصوبه در حد چند نقاشی دیواری باقی ماند.

معصومه آباد درباره مصوبه “تهران شهر دوستدار کودک” افزود: سال ۸۸ این مصوبه با اکثریت مطلق آرا در شورای شهر تهران به تصویب رسید و همه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی اجرای این پروژه در نظر گرفته شد؛ اما متاسفانه اگر بند بند این مصوبه مورد بررسی قرار گیرد، متوجه می‌شویم که اجرای این مصوبه در حد چند نقاشی دیواری مانده است.

شهر تهران بیشترین مخاطرات متوجه کودکان است

وی با بیان اینکه زمانی شهری می‌تواند دوستدار کودک باشد که زمینه بروز حادثه برای کودکان به حداقل برسد، گفت: اما در شهر تهران بیشترین مخاطرات متوجه کودکان است و حتی در حوزه آلودگی هوا نیز بیشترین آسیب متوجه کودکان، مادران باردار و سالمندان است.

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با طرح این سوال که چقدر از فضاهای شهری به کودکان اختصاص داده شده است؟ ادامه داد: متاسفانه هنگامی که درصدی از بودجه شهرداری به مناطق و سازمان‌ها اختصاص می‌یابد، صرف پیاده‌سازی این طرح نمی‌شود.

آباد با انتقاد ازعدم نظارت بر این مصوبه شورا، تصریح کرد: برای اجرای مصوبه نیازمند اعتبارات کافی هستیم؛ اما این مساله از آنجایی که از اولویت ویژه‌ای برخوردار نیست، در این حوزه دچار مشکل است.

وی افزود: تهران شهر دوستدار کودک نیست؛ اما امیدواریم به سمت شهری که کودکانش را دوست دارد حرکت کنیم.

منبع:
خبرگزاری دانشجویان ایران

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.