رختخواب کودک؛ باید‌ها و نباید‌ها

رختخواب کودک

ایمن ترین مکان برای خواباندن کودک در شش ماه اول زندگی رختخواب خودش است. طوری که این رختحواب و تختش در اتاق شما قرار داشته باشد. یادتان باشد که کودک را در رختخواب خود و یا همسرتان نخوابانید.
اگر شما یا همسرتان این ویژگی‌ها را دارید هرگز با کودک خود در یک رختخواب نخوابید؛
سیگاری هستید ( مهم نیست کجا یا کی سیگار می‌کشید، یا حتی هرگز در رختخواب سیگار نمی‌کشید.)
داروهایی مصرف می‌کنید که سبب سنگین شدن خواب‌تان می‌شود.
احساس خستگی شدید دارید.
اگر کودک شما نارس است ( قبل از37 هفتگی متولد شده است)، یا با وزن کم متولد شده است (کمتر از 5/2 کیلوگرم).
همچنن خطر چرخیدن در رختخواب و خفه شدن نوزاد وجود دارد. حتی ممکن است نوزاد در میان ملحفه‌ها قرار گرفته یا میان دیوار و تخت‌خواب بماند. گاهی نوزاد چرخیده و در رختخواب بزرگسالان صدمه می‌بیند.
هرگز با کودک‌تان روی مبل راحتی یا صندلی دسته‌دار نخوابید.
هنگام خواب سر کودک را با پتو یا لحاف نپوشانید زیرا اینکار کودک را در معرض خطر مرگ در بستر قرار می‌دهد. برای پیشگیری از چرخش کودک و رفتن زیر رختخواب، او را در رختخواب، تخت مخصوص یا کالسکه‌اش، در وضعیت لب به لب قرار دهید. پتو یا پوشش روی کودک را تا جایی بالا بیاورید که بالاتر از شانه‌های کودک نباشد. پتو یا روانداز کودک باید طوری باشد که روی سر کودک لیز نخورد و مانع تنفس او نشود.

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.