پرخاشگری کودک را چگونه درمان کنیم؟

1. nike free run 5.0 damskie زمينه بروز اين گونه رفتارها را در فرزند خود كاهش دهيد. به عنوان مثال اگر تجربه نشان داده كه مثلاً در برابر بوسه و نوازش هايي كه با اعمال فشار و همراه است مقاومت نموده و واكنش خوبي ندارد، سعي كنيد خود و ديگران چنين رفتاري با او نداشته باشيد.

2. كودكان از نوع برخورد اطرافيان، واكنش بعدي را انجام مي دهند؛ بنابراين شايسته است گاه در مقابل برخي از رفتارها و واكنش هاي او بي تفاوت باشيد تا آن رفتار در وي خاموش گردد، زيرا چه بسا توجّه شما خود به خود باعث تقويت رفتار در كودك گردد. به عنوان مثال وقتي كودك مي بيند شما در برابر يك كلمه خاصي برآشفته شديد تازه ياد مي گيرد كه براي آشفته شدن شما بايد چه كند.

3. زماني كه كسي را مورد كتك كاري قرار مي دهد، صبور بوده و زود از كوره در نرويد. از چنين فرصت هايي براي آموزش كودك خود بهره بگيريد. به جاي آنكه دعوايش كنيد به سراغ كودك كتك خورده رفته، او را تا حدّي كه كودكتان حسادت نورزد، نوازش كنيد. احتمالاً اين محبّت به كودك كتك خورده فرزندتان را به سوي شما خواهد كشاند، او را بپذيريد و از او بخواهيد همراه شما كودك كتك خورده را نوازش نموده و معذرت خواهي نمايد.

4. با توجّه به موقعيّتي كه كتك كاري با كودكان ديگر اتفاق مي افتد، سعي نماييد در برخي از مواقع از روش محروم سازي به جاي تنبيه كلامي و رفتاري براي كاهش رفتار نادرست فرزند خود بهره گيريد؛ به اين صورت كه پس از اقدام وي به كتك كاري (مثلاً در پارك) به او اجازه ندهيد با وسایل بازي، بازي نمايد. او را از محيط دور كنيد تا مهلت يابد كه دريابد چرا او را از پارك و يا جايي كه داشته لذت مي برده، دور نموده ايد ( براي مدت زياد او را از محيط دور نكنيد، زيرا در اين صورت فراموش مي كند كه چرا چنين رفتاري با او داشته ايد). به وي بگوييد كه اگر به شما قول دهد كه ديگر اين كار را تكرار نكند او را به محل بازي باز مي گردانيد.

5. nike free run 5.0 damskie تغيير براي اصلاح رفتار كودك خود را از محيط اطرافش شروع كنيد. اگر ‌بچه هاي‌ ديگر عامل‌ بد رفتاري‌ كودكتان هستند‌ او را از اين‌ افراد دور كرده‌ و به‌ جاي‌ آنها دوستان‌ خوب‌ و مؤدب‌ را جايگزين‌ نماييد، زيرا بسياري از اوقات كودكان عامل بد رفتاري‌ يكديگرند و در مهد كودك و هر جاي ديگر كه بچه ها فرصت بازي و به ويژه درگيري با هم را پيدا كنند ممكن است اين بدآموزي صورت گيرد. 6. در انتخاب‌ فيلم و كارتون نيز دقت‌ نموده و شرايطي‌ فراهم‌ آوريد فيلمي‌ كه مناسب‌ سن‌ وي‌ نيست را نبيند.

7. اگر بد رفتاري‌ كودك نشانه اعتراض وي است، به او و اعتراضش گوش دهيد، زيرا گاه بد رفتاري‌ در بچه ها نشانه اعتراض آنهاست. Dont’a Hightower – Alabama Crimson Tide adidas X 16.4 اين نوعي رفتار تلافي جويانه است كه برخي از كودكان در پيش مي گيرند، زيرا احساس مي كنند فقط با اداي اين گونه كلمات است كه تخليه هيجاني مي شوند و مي توانند نارضايتي خود را نشان دهند.

8. تا حد امكان از اطرافيان نيز بخواهيد با ديدن رفتارهاي نادست از كودك به او نخندند، بلكه در مراحل ابتدايي كه وي هنوز در نيافته اين كلمه به چه معناست در مقابل شنيدن چنين كلماتي بي تفاوت باشند تا عدم توجّه آنها باعث عدم تثبيت و خاموشي گردد و اگر هم كودك در مراحل بالاتر دريافته كه معناي اين كلمات چيست و ياد گرفته كه در موارد مختلف از آن بهره گيرد پس از شنيدن، اخم كرده و با اين روش به او نشان دهند حرف نادرستي زده است.

9. در موارد عدم پرخاشگري، رفتارهاي مثبت كودك مورد تشويق و توجه قرار گيرد. جهت تقويت رفتارهاي مثبت مي توان از جدول رفتاري و امتياز دادن بهره برد. البته در سنیم قبل از مدرسه، بايد بيشتر به صورت ديداري باشد تا کودک بتواند بفهمد، يعني قرار گرفتن و بالا رفتن امتيازات را ببيند. 10. در مخالفت هاي خود با كودك ، دقت داشته باشيد كه پاي « نه گفتن » خود بايستيد تا كودك تصميمات را جدي بگيرد. جديت شما، آرامش و امنيت را براي كودك به ارمغان مي اورد. البته منظور ما از قاطعيت به موقع، خشونت و ديكتاتوري در برابر فرزند نيست (در تربيت او كم نه بگویيد اما محكم).

11. آنچه مي گوييد واقعي و درست باشد؛ مثلاْ اگر بچه كار خوبي انجام داد و به او قول هديه داديد، بايد سر موقع هديه اش را به او تحويل دهيد؛ اين كار باعث مي شود كه فرزند روي حرف والدينش حساب باز كند و براي تقويت رفتارهاي خود و جلب رضايت پدر و مادرش، تمام تلاش خود را به كار گيرد؛ اما اگر به او قول دهيد و در عمل به قولتان، سستي به خرج دهيد، كودك به حرفتان اعتماد نمي كند و كم كم نسبت به انجام كارهاي مفيد و خوب بي رغبت مي گردد.

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.