زمان شروع قطره آهن

توصيه می شود براي جلوگيري از تغيير رنگ دندانها ، قطره آهن را بين دو وعده شيردهي و در عقب دهان كودك بچكانید و پس از دادن قطره به شير مادر خواراني كه از 6 ماهگي قطره آهن را شروع كرده اند آب سالم وبهداشتي بدهید.

– درمورد كودكان نارس كه وزنشان 2 برابر هنگام تولد مي شود( حدود 2 ماهگي )، پس از دادن قطره آهن، دادن شيرمادر مانعي ندارد ولي اگر شير مصنوعي داده مي شود، قطره آهن نبايد همزمان با شير مصنوعي باشد.

– با توجه به اينكه برخي پزشكان ( بويژه بخش خصوصي) تجويز قطره آهن را منوط به انجام آزمايش كم خوني مي نمايند، تاكيد شود كه به كليه كودكان بدون انجام آزمايش كم خوني بايد در موعد مقرر قطره آهن داده شود.

– همچنين ياد آوري می شود كه قطره آهن بطور طبيعي موجب تيره شدن رنگ مدفوع مي گردد كه جاي نگراني ندارد.

– مواد غذايي حاوي ويتامين C مانند ميوه ها و آب ميوه هاي تازه وخانگي به ويژه مركبات موجب افزايش جذب آهن مي شوند و مي توان قطره آهن را همراه با آنها كه متناسب با سن كودك باشد توصيه نمود.

– در آموزش تغذيه تكميلي به مادران، استفاده از مواد غذايي حاوي آهن (گوشت قرمز، مرغ ، زرده تخم مرغ ، حبوبات ( مثل عدس ولوبيا) و سبزي هايي مانند جعفري و گشنيز كه درسوپ كودك استفاده مي شود) تاكيد می شود.

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.