نحوه مسواك زدن كودكان 1 تا 2 ساله

بهترين روش مسواك زدن براي كودكان اين گروه سني، روش افقي است.

دراين روش، مسواك به طور افقي بر روي سطح داخلي و خارجي و جونده دندانها گذارده شده و با حركت مالشي، به جلو و عقب حركت داده مي شود. توصيه مي شود كه دراين دوران كودك حتما با مسواك آشنا شود .

مسواک مناسب برای فرزند شما باید دسته‌ای بلند و پهن، سری کوچک و موهایی نرم داشته باشد. مهم نیست که مسواک از چه مارکی باشد. در این سن می‌توان برای مسواک زدن دندان کودکان از خمیردندان استفاده کرد.

اما توجه کنید که تا سن زیر دو سال، باید از خمیر دندان مخصوص کودکان که بدون فلوراید است، به حجم یک عدس، استفاده شود. .اگر كودك بيشتر كودكان از تقليد پدر و مادر خود حين مسواك زدن لذت مي برند؛ ولي به تنهايي قادر به انجام صحيح اين كار نيستند.

براي مسواك زدن دندانهاي كودك، بهتر است پدر يا مادر روي زمين بنشيند و پاهاي خود را در مقابل كودك درازنمايد و كودك را بين پاهاي خود به گونه اي قرار دهد كه بازوها و پاهاي كودك توسط والدين كنترل مي شود. والدين بايد اين كار را در زمان مشخصي انجام دهند و تا حد امكان كودك خود را تشويق نمايند.

فیسبوک
تلگرام
توئیتر
لینکداین
واتساپ
ایمیل

نوشته های محبوب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

نوشته های محبوب

مهدک مراقبت‌های همه جانبه دوران کودکی

مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال (Early Childhood Development) فقط به آنچه در درون کودک می‌گذرد نمی‌پردازد. بلکه به آنچه کودک شما برای رشد و نمو خود به آن نیاز دارد توجه دارد. برای اینکه کودک بتواند بگونه‌ای سالم و طبیعی تکامل یافته و یاد بگیرد، تنها کافی نیست که نیاز‌های اولیه و اصلی برای نگهداری، تغذیه و سلامتی او تامین شوند، بلکه لازم است نیازهای او برای تاثیر متقابل، تقلید، عواطف، ایمنی و یادگیری در اثر کشف و جستجو نیز برآورده شود.